Świece zapłonowe w 1,8T?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ArekBinek
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 447

    Świece zapłonowe w 1,8T?

    Zamieszczone przez oculus
    BTW czy ktoś mógłby wyklarować na czym polega odczuwalna różnica przy prowadzeniu auta na standardowych 195mm oponach i nico szerszych 225mm.
    Alez to bardzo proste. Nie chodzi tu nawet o szerokośc opony ale bardziej o jej wysokość (profil). Skoro masz opony o szerokości 225 to pewnie ich wysokość to 40 lub 45 mm. teraz wyobrax sobie że wjechałes taka oponą w koleinę która ma jakąś tam głębokość. Opona o wys. 65 (195 które miałeś wczesniej miały zapewne taka wys) dużo latwiej wyjedzie z tej koleiny, ponieważ ma wyższy profil tzn. jest na jej boku wiecej gumy . Opona o wys 40 czy 45 mm bedzie sie po prostu odbijala od brzegów koleiny i bedziesz miał wrażenia rzucania autem. Niestety ale nasze drogi nie są przystosowane do tak niskiego profilu opon
  • Marian
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2006
    • 225

    #2
    Świece zapłonowe w 1,8T?

    Szukajka pokazuje głównie 1,6 :P
    a mi chodzi o 1,8T
    2 pytania:
    1. jaki konkretny model/e świecy?
    2. Czy samodzielna wymiana to prościzna, czy jak zdejmę cewki to się okaże, że potrzebuję superturbowypasmegalkucza?

    :wink:
    Dobrym ludziom, z góry dziękuję za rady
    20v

    Komentarz

    • borut
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 299

      #3
      Czesc

      Ja mam napewno NGK tylko nie jestem pewien oznaczenia PFRQ6 alboPFR6Q jakoś tak ale nie pomylisz sie napewno bo w katalogu NGK jest przypisany tylko jeden model. CO do wymiany to nie sadze zeby byl problem - co prawda tylko sie przygladalem ale sprawa byla prosta. Ostatecznie jak odkrecisz cewke i nie bedziesz umiał odkrecić swiecy to zrezygnujesz i pojedziesz do mechanika, nic sie nie stanie.
      Powered by VSI PRINS

      Komentarz

      • prodriveteam
        Ambiente
        • 2007
        • 158

        #4
        Tak jak kolega wyżej pisał świeca NGK oznaczenie PFR6Q. Do wykręcenia świecy potrzebny jest klucz do świec o rozmiarze 16, bez klucza do świec będzie ciężko chyba że się ma nasadki "długie" i przedłużkę to powinno pójść.
        Jak się ma klucz 16 do świec który kosztuje około 7zł :P wtedy wymiana to prościzna. :wink: Bo zakładam że klucze imbusy masz??:P Imbus 6 jest potrzebny do odkręcenia cewki.
        1,8T AGU RS Look
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565

        Komentarz

        • Marian
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2006
          • 225

          #5
          nie specjalnie się wpatrywałem w te cewki, ale jakoś nie wypatrzyłem tam śrubki co by je trzymała. Na wierzchu jest czy schowana?
          klucz do świec i imbusy mam :szeroki_usmiech
          20v

          Komentarz

          • prodriveteam
            Ambiente
            • 2007
            • 158

            #6
            u mnie każda cewka jest przykręcona na śrubki imbusowe a jak jest u Ciebie to nie wiem pewnie masz już u siebie te cewki na wcisk, ale jak nie ma śrubek to problem z głowy
            Klucz do świec masz więc sobie poradzisz sam z wymiana;]
            1,8T AGU RS Look
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565

            Komentarz

            • jkapitan
              Drive
              • 2006
              • 59

              #7
              ja mam cewki na wcisk

              Komentarz

              • yoschua
                Rider
                • 2006
                • 339

                #8
                Świeca do silnika 1,8T AUM, AUQ, ARX, ARZ to NGK PFR6Q
                Nie należy wkładać nic innego bo to specjalne platynowe świece.

                Wymiana łatwa - posiadając klucz.
                Wymiana co około 120kkm

                Ja u siebie w ARX wymieniłem po 130kkm, ale wyglądały bardzo zdrowo bez żadnych pęknięć czy ukruszeń.
                Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                Komentarz

                • Geralt
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 589

                  #9
                  Marian, dokladnie - w AUM cewki sa na wcisk
                  odnosnie swiec kupilem ISKRA po cos ok 10zł szt i smiga rownie dobrze co na NGK

                  jako ciekawostka:
                  dedykowane swiece NGK do passata VR6 z konca maja 1995r to ngk platinium po 85zł za szt. (a jest ich 6) coz - zakupilem... po 60 000km stwierdzilem ze warto by zmienic (prewencyjnie) jako ze cienko stalem z kasa na jednym ze zlotow popytalem 2 kumpli z VR6 jakie maja swiece i okazalo sie ze iskty sprawuja sie wysmiecie (z tym ze trzeba zmieniac co ok 25000km) zakupilem i powiem szczerze ze zadnej roznicy nie bylo - ani w osiagach, ani w zuzyciu paliwa ani w rozruchu auta. podsumowujac: skoro nie widac i nie czuc roznicy to po co przeplacac? W skodzie NGK tez zamienilem na iskry i totalnie zadnej roznicy 8) - koszt naprawde niewielki wiec polecam sprobowac chocby w ramach eksperymentu

                  ps:
                  na hamowni tez nie pokazalo roznicy :szeroki_usmiech
                  pozdrawiam
                  Adam W.

                  Komentarz

                  • Sev
                    L&K
                    • 2007
                    • 1295

                    #10
                    Geralt, bo Iskra to dobra firma ;-)
                    6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                    Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                    Komentarz

                    • Geralt
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 589

                      #11
                      ps:
                      choc z drugiej strony jesli mozna je kupic w cenie 18zł/szt to nie wiem czy jest sens oszczedzac (gdy sprawdzalem na allegro przed moja wymiana byly po ok 40zł/szt)


                      [ Dodano: Czw 28 Lut, 08 11:09 ]
                      Sev, tez tak mysle
                      pozdrawiam
                      Adam W.

                      Komentarz

                      • prodriveteam
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 158

                        #12
                        yoschua, z tego co mi wiadomo to świece w 1.8T wymienia się co 60tyś. km tak podaje producent.
                        1,8T AGU RS Look
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565

                        Komentarz

                        • yoschua
                          Rider
                          • 2006
                          • 339

                          #13
                          prodriveteam, w moim warsztacie powiedzieli że sprawdzali w jakiejś mądrej książce i wiedzą że są platynowe i dlatego ich czas pracy to około 120tyś - inaczej dużo wcześniej powiedzieliby żebym kupił (mam taką umowę z nimi że sam kupuje części).
                          Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                          HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                          Komentarz

                          • Geralt
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 589

                            #14
                            prodriveteam, yoschua, to po ilu tysiacach km wymieniasz swiece zalezy od kilku czynnikow, miedzy innymi od stanu silnika i od rodzaju paliwa na ktorym jezdzisz - np. jesli masz swiece dedykowane do 1.8T to swiece sa przystosowane do jazdy na beznynie - jesli dajmy na to jezdzisz na gazie to temperatury osiagane wewnatrz cylindra sa wyzsze niz na benzynie przez co swiece zurzuwaja sie szybciej - paradoksalnie o ile jezdzac na benzynie mozna poznac po wygladzie swiecy w jakim jest stanie i czy mamy dobrze ustawiony zpalon, mieszanke itp. to jezdzac na gazie swieca bedzie zawsze czysta bez nadmiernych sladow nagaru. Ja wymieniam ok po 30 000km - 40zł i 10 minut czasu to nie duze koszta a mam swiety spokoj :wink:

                            PS: wydaje mi sie ze ze swiecami troche jak z rozrzadem - producent podaje w AUM 120 000 ale jak wymienie po 80 000 to bede spal spokojniej :wink:
                            pozdrawiam
                            Adam W.

                            Komentarz

                            • Marian
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 225

                              #15
                              Geralt,
                              dzięki za linka do świec- b. dobra cena i zaraz kupuję :szeroki_usmiech
                              sam sobie wymienię i git.
                              PS producent podaje, że się pasek wymienia co 180kkm :szeroki_usmiech :wink:
                              20v

                              Komentarz

                              • prodriveteam
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 158

                                #16
                                zgadza się Geralt, ja też zawsze trochę wcześniej wymieniam wszystko niż podaje producent żeby mieć święty spokój i tak jak piszesz z tymi świecami zgadzam się z Tobą tak jest że każda świeca będzie się inaczej zużywała w każdym silniku i między innymi po to są inspekcje serwisowe żeby to kontrolować , ale zauważ też że różnica o jakiej mówimy z yoschua, jest ogromna to nie 5-10tyś. tylko 60tyś. km. Pofatygowałem się i jeszcze raz sprawdziłem i ARX i AGU jeżdżą na tych samych świecach i dla obu aut producent zaleca wymianę świec co 60tyś. km i trzeba pamiętać tak jak Ty piszesz o tym jak te świece są eksploatowane, bo może się okazać że trzeba wcześniej wymieniać bo się zużyły ale jeżdżenia dłużej niż zaleca się nie polecam przykład: gościu wykręcił świece gdy ją wyjął to elektroda mu wypadła ... :|
                                P.S co do rozrządu to dla 1.8T zaktualizowano wymianę na 160tyś.km powód czynniki klimatyczne i drogowe :diabelski_usmiech
                                Postaram się dopaść najnowsze dane dotyczące wymian części
                                1,8T AGU RS Look
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565

                                Komentarz

                                • Geralt
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 589

                                  #17
                                  Marian, prodriveteam, hehe jakby nie bylo to 5000km/2 miesiace przed zakupem mialem wymieniony rozrzad w ASO - przed zakupem dzwonilem do nich potwierdzili informacje wiec wyglada na to ze szybciej ja bede sprzedawal auto niz wymienial rozrzad (moim egzemplarzem planuje jedzic jakies 3 lata) choc kto wie - moze po 120 000 stwierdze ze nie warto ryzykowac :?

                                  a wracajac do watku swiec to jesli ktos uwaza ze "dopuki dziala to sie nie wymienia" to powiem tylko tyle - moj tata KIEDYS wychodzil z tego zalozenia i skonczylo sie na tym ze musieli zdejmowac glowice - swieca sie ukrecila przy odkrecaniu i w dodatku czesc "kruszywa" wpadla do komory cylindra...
                                  pozdrawiam
                                  Adam W.

                                  Komentarz

                                  • prodriveteam
                                    Ambiente
                                    • 2007
                                    • 158

                                    #18
                                    Mam potwierdzoną informacje od szefa serwisu ASO że świece NGK PFR6Q czyli takie jakie mamy w 1.8T (albo przynajmniej takie zaleca producent) wymienia się co 60tyś. km i oczywiście trzeba wziąć pod uwagę rożne czynniki o których pisał Geralt, i może się wtedy okazać wcześniej nadają się do wymiany.
                                    P.S yoschua zapytaj swoich mechaników czy w dobra rubrykę popatrzyli bo 120tyś. to się to dwa życia tych świec :diabelski_usmiech może oni na 1.9TDI popatrzyli zamiast 1.8T bo żarowe to tyle mniej więcej jeżdżą :P
                                    Geralt napewno nie zaszkodzi wcześniejsza wymiana ja na swoim pasku zrobiłem 140tyś. i też wymieniłem nie czekałem choć jak pasek oglądałem dokładnie to nic mu nie dolegało 160tyś. robią te paski bez problemu są do tego stworzone :P w końcu ktoś kiedyś napisał że te silniki to pancerny wynalazek VW czyli turbodoładowane 1.8 :szeroki_usmiech
                                    1,8T AGU RS Look
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565

                                    Komentarz

                                    • Geralt
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 589

                                      #19
                                      prodriveteam, pancerny to jest VR6 - odpowiednio traktowany na jednym rozrzadzie robio ponad 500 000km a czytalem na forum ze i duzo wiksze przebiegi potrafia osiagac, ale nie powiem jak na pasek (w vr6 sa 2 lancuszki) to 1.8T wymianta :szeroki_usmiech
                                      pozdrawiam
                                      Adam W.

                                      Komentarz

                                      • PKZ
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 69

                                        #20
                                        Witam wszystkich,
                                        Odświeżam temat bo trochę wody w Wiśle upłynęło i pojawiło się kilka nowych marek.
                                        Jakie inne świece niż NGK Koledzy polecają do 1.8T AUM + GAZ? Mogą być na przykład BERU?
                                        Paweł

                                        Komentarz

                                        • kasal
                                          Ambiente
                                          • 2012
                                          • 168

                                          #21
                                          a dlaczego nie chcesz NGK ? ja teraz założyłem do TDI i szczerze polecam, chciałem Beru, ale mi odradzono

                                          Komentarz

                                          • PKZ
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 69

                                            #22
                                            No własnie mnie też znajomy polecił, ale Beru bo podobno lepiej reagują na gaz, dlatego chciałby usłyszeć opinie innych posiadaczy gazowców
                                            Paweł

                                            Komentarz

                                            • Northeusz
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 1677
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez PKZ
                                              No własnie mnie też znajomy polecił, ale Beru bo podobno lepiej reagują na gaz, dlatego chciałby usłyszeć opinie innych posiadaczy gazowców
                                              Jeżdżę na NGK i sobie chwalę. Beru nie miałem okazji używać.
                                              Pozdrawiam
                                              Northeusz

                                              Komentarz

                                              • PKZ
                                                Drive
                                                • 2011
                                                • 69

                                                #24
                                                Ok, a czy ktoś miał może świece firmy DENSO?
                                                Paweł

                                                Komentarz

                                                • kr1s1983
                                                  Classic
                                                  • 2005
                                                  • 33

                                                  #25
                                                  ja polecam te iskra tanie,mozna wymienic co 30tys km.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...